איך ליצור תוכנית ויזואלית שיווקית לעמותות ב 2016

מאת: אורית שירה רונן, מומחית לשיווק דיגטלי – מרצה למדיה חברתית ולקידום אתרים*

בשנת 2016 אנו נזכה לראות יותר תכנים ויזואליים בגלל עוצמת ההשפעה שיש לתמונות על חיינו. על מנת ליצור תוכנית ויזואלית שיווקית עבור העמותה שלכם, כדאי לבדוק רגע לפני שאתם מעלים תמונות, איך אתם יכולים להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר וליצור סגנון ייחודי המזוהה עם העמותה לטובת מיתוג וחשיפה.

אורית שירה רונן
אורית שירה רונן

אם בעבר יכולנו להעלות טקסטים בני 500-100 מילים, כיום ללא ריווח באמצעות תמונות, אין סיכוי שהגולש יחזיק מעמד וישלים את קריאת המאמר. הקהל בעידן הדיגטלי הפך להיות חסר סבלנות עבור טקסטים ארוכים ומנתונים אחרונים ניתן לראות שיותר מ 65% מהתוכן הקיים ברשתות חברתיות הוא מבוסס תמונות.

10 סוגי צילומים שיוכלו לתרום לחשיפה ולמיתוג העמותה שלכם, נסו להיות כמה שיותר יצירתיים:

  1. אירועי העמותה
  2. צוות העמותה
  3. מתנדבים
  4. תורמים או חסויות
  5. פעילות שוטפת
  6. סביבה פיזית
  7. שיתופי פעולה
  8. מאחורי הקלעים
  9. מבקרים חיצוניים
  10. טקסים

זכרו, תמונות שמעלות חיוך, מרגשות, תמונות שצולמו מאחורי הקלעים, תמונות צבעוניות, הן אלו שיתרמו הרבה יותר להעברת המסר מאשר תמונות שנרכשו בבנק תמונות.

photography

מספר דגשים שיש לשים לב אליהם לפני שיוצרים תוכנית ויזואלית שיווקית לשנת 2016:

  1. אילו סוג של תמונות האוהדים או הגולשים באתר לכם ישמחו לראות?

שאלת השאלות, מה יגרום לגולשים להגביר את המעורבות באתר או בערוצים החברתיים, איזו תמונה תשאיר חותם ומה יגרום להם לרצות לשתף, להגיב ולהכיר אתכם טוב יותר.

  1. מהו הזמן הטוב ביותר לפרסום התמונות?

כידוע, יש ליצור תוכנית ויזואלית כוללת המתייחסת לתכנים באתר, בבלוג ובערוצים החברתיים. אם יש לכם אירוע, יום התרמה, פעילות חשובה, כדאי לתכנן את סוג ותוכן התמונות מראש. חשוב לפזר את התמונות בזמן שהקהל שלכם נמצא, ואם אתם מפרסמים באתר או בבלוג, כדאי להנחיל גישה ישירה לגלריה (לדוגמה אתם יכולים להעלות באנר שיוביל לגלריה ספציפית).

  1. איך להעביר את התוכן עבור הגולש?

האם הגולשים שלכם ישמחו לקבל תוכן ויזואלי באמצעות מצגת להורדה, אינפוגרפיקה, אלבום תמונות? האם אתם משלבים תוכן פוגעני (עד כמה אתם רגישים למצולמים)?

  1. גודל התמונות

בכל ערוץ יש גודל שרלוונטי לו, כדאי להכיר את הגדלים המתאימים לכל אחד מהערוצים, כמו כן, כדאי להתחשב במשקל התמונות כאשר מעלים אותם לאתר הבית, אתם לא רוצים לגרום לדף הבית להיות כבד ולהיטען באיטיות עבור הגולשים.

  1. איכות התמונות

צילום מאייפון הוא נחמד אבל לא מומלץ שמעלים תמונות לאתר הבית. השקיעו בתמונות בעלות איכות גבוהה, גם אם אתם עושים שימוש ברשתות החברתיות ומעלים תוכן דרך הנייד, תוכלו להעביר את התמונות בגודל הרלוונטי לנייד ומשם לפזר בערוצים השונים (פייסבוק או אינסטגרם למשל).

אז אחרי שהבנתם מה דרוש לכם על מנת לעשות זאת ביעילות, קבלו  5 אתרי תמונות להורדה חינם – חובה לקרוא את מדיניות השימוש לכל תמונה.

http://imagebase.davidniblack.com/

http://www.freepixels.com

http://www.morguefile.com/

http://www.imageafter.com/

http://www.freestockphotos.biz/

בהצלחה!

* אורית שירה רונן, מומחית לשיווק דיגטלי – קידום אתרים ומדיה חברתית. יועצת ומרצה בכירה למדיה חברתית ולקידום אתרים (בנק דיסקונט, משרד הבטחון, שבוע אורקל 2015 ועוד). עוסקת בהכשרת עובדים ובהקמת מחלקות דיגיטליות מקצועיות בעסקים, חברות וארגונים.

052-6351675

לפרטים אודות הקורס שהיא מנחה לחצו http://www.orit-ronen.co.il/social-media-manager-course

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *