דרכים יצירתיות ליצירת קישורים חיצוניים לאתרי עמותות

מאת: זהר עמיהוד*, מומחה שיווק באינטרנט

זהר עמיהוד
זהר עמיהוד

על החשיבות של קישורים בחישוב דירוג האתרים של גוגל, מיותר לדבר. נכון הוא הדבר שבעבר קישורים היו המרכיב, בהא הידיעה, לקידום האתר, אבל גם עכשיו יש להם חלק מרכזי וחשוב.

אתרים של עמותות חייבים קישורים חיצוניים, קישורים המפנים לאתרים שלהם, כדי שגוגל ייתן בהם אמון, יבין שהם סמכותיים וידרג אותם גבוה יותר.

יותר חשיפה, יותר מתנדבים, יותר תרומות לרווחת כול העוסקים במלאכה.

אבל איך בונים או יותר נכון מרוויחים קישורים לארגון שבמהותו הוא ל-למטרות-רווח? איך גורמים לאתרים, שאינן אתרי עמותות, לקשר אל האתר שלכם?

לפניכם מספר רעיונות יצירתיים לבניית קישורים בדרך שגם תחשוף אתכם לפני מתנדבים וגם תורמים וכאמור תביא לכך שהאתר שלכם יהיה מדורג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל.

עודדו ספקים לקשר אליכם

האם חשבתם פעם לבקש מספקים של מוצרים או שירותים שהעמותה רוכשת לכתוב עליכם? הרי שנים אתם עובדים יחדיו, נכון?

הנה רשימה של ספקים: עורך דין, רואה חשבון, יועץ פיננסי, יועץ לגיוס תרומות, עיצוב גרפי, יחסי ציבור, מחשוב, בניית אתר אינטרנט וכדומה. מכול אלה תוכלו לבקש שיכתבו באתר שלהם עליכם וכמובן יצרו קישור המופנה לאתר שלכם.

כתבו עדויות ממי שאתם רוכשים מוצר או שירות

אנשים אוהבים לשמוע דברים טובים על המוצרים והשירותים שלהם. בעמותה שלכם אתם צורכים כל מיני שירותים ומוצרים. מדוע שלא תיזמו כתיבה של ביקורות / עדויות אותם ישמחו לפרסם בעלי העסקים מהם קניתם?

אם קניתם מוצר או שירות ויש לכם חוויה טובה, המוצר ענה על ציפיותיכם והשירות היה איכותי, כתבו עדות ושילחו אותה. הרבה מאוד אתרים של בעלי עסקים יפרסמו את העדות עם קישור לאתר שלכם כדי להראות ללקוחות שקוראים את הביקורת שיש עמותה אמיתית מאחוריה.

בקשו קישורים ממוסדות בקהילה

חלק מהפעילות שלכם היא פעילות מקומית. גם אם העמותה היא עמותה ארצית, הרי שיש לה נכסים הקושרים אותה ברמה המקומית: משרדים, מחסן.

קחו למשל עמותה שעיניינה: מעונות יום, מועדוניות לילדים בסיכון, פיתוח קהילות ויצירת קשר עם מגוון הקהילות והאוכלוסיות בעיר, צדק חברתי ושוויון זכויות. לעמותה שכזאת יש הרבה מאוד הזדמנויות ליצירת קישורים מאותם מוסדות אותם היא משרתת. כמעט לכל אחד מהם יש אתר אינטרנט, דף בפייסבוק או נכסים אינטרנטיים אחרים מהם ניתן לבנות קישור.

תוכלו גם לבקש קישורים מאתר העירייה או המועצה המקומית שבתחומה העמותה פעילה, ספריות ציבוריות, מתנ”ס – כל אלה ישמחו לתת לכם קישור – רק צריך לבקש!

צרו קישורים ממוסדות ממשלה

עמותה קשורה בפעילות שלה עם גורמי מימשל ולא רק לנושא תיקצוב, אלא גם בנושאי תיאום פעילויות, הדרכה, ועדות לגורמים כגון: המוסד לביטוח לאומי, משרד הבריאות, משרד החינוך, משרד הפנים – כל עמותה והפעילות שלה.

משרדי ממשלה, אלה שבדרך כלל סיומת האתרים שלהם היא gov.il, לא מחלקים קישורים לכל אחד ולכן קישור מהם הוא קישור איכותי, קישור של הצבעת אמון.

אל תשכחו יחסי ציבור

בכל פעילות שאתם מקיימים: קטנה או גדולה, מקומית או ארצית דאגו להודיע למדיה המקומית והארצית על הפעילות. מי יודע? אולי אחד העיתונים או אחד מערוצי הטלוויזיה יעשה עליכם כתבה?

חשיפת האירוע שלכם לא רק בפני המדיה הכתובה (עיתונות) והטלוויזיונית אלא גם מדיה אינטרנטית. הזמינו לאירוע שלכם בלוגרים שפעילים בתחום הפעילות של העמותה שלכם.

כל אזכור כזה במדיה הוא הזדמנות לחשיפה בפני מתנדבים ותורמים, אבל גם הזדמנות ליצירת קישור. אם פורסמה עליכם ידיעה במדיה ללא קישור או ללא ציון כתובת האתר, אל תתעצלו, הרימו את הטלפון ובקשו מהגורם המפרסם לייצר קישור לעמותה כדי שיהיה קל לציבור הקוראים להגיע עליכם בעקבות הכתבה.

סיכום

קישורים הם מרכיב מרכזי בנוסחת חישוב דירוג אתרים בגוגל.

קישורים לאתר העמותה צריך לבקש ותתפלאו כמה נכונות תמצאו מהאנשים סביבכם להם יש אתר אינטרנט. הם ישמחו לתת לכם קישור שבה מתוך אמונה בדרכיכם והרצון שהפעילות שלכם תצליח. הרגשת השותפות היא זאת שתניע אותם לתת לכם קישור, אם רק תבקשו.

אז למה אתם מחכים?

אין לכם אתר? פנו אל אנפיטק לקבלת הצעת מחיר

* זהר עמיהוד, מומחה שיווק באינטרנט

זהר עמיהוד, בעל תואר שני במנהל עסקים עם ידע וניסיון רב בשיווק בכלל ובאינטרנט בפרט. מייעץ ומלווה חברות בנושאי השיווק הדיגיטלי. זהר מביא איתו ראייה עסקית רחבה בצד הפעלת הכלים האינטרנטיים להגדלת הרווח של העסק.

052-8200895

http://www.seoreport.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *