הרצאה לקורס מנהלי ידע של שיתופים – מילות סיכום וחומרים

שלום לכולם,

בשבוע שעבר העברתי יום הדרכה במסגרת קורס מנהלי ידע של שיתופים שעסק בסקירה כללית של עולם מערכות המידע, דרך מעגל החיים של מערכות מידע (ויותר חשוב — איך זה משפיע על הארגונים שלנו), המשך בהסבר על איך עובד שוק ה-IT ואיך לשרוד בו, ולקינוח כמה הזדמנויות ייחודיות לעמותות שפשוט חבל לא להכיר.

עוד במהלך יום ההדרכה חשבתי לעצמי שהמצגת והחומרים לא מעבירים אפילו חלק קטן מהסיפור כולו, אבל זו כבר בעצם הערה לעצמנו להכניס לרשימת כלי הסיוע online שאנו מקימים (ולמי שלא מכיר, לינקים בהמשך). ובכל מקרה, הנה זה בא — נתחיל במצגת.

תוך כדי שיחתנו על מעגל החיים של מערכות מידע עלה נושא איסוף הצרכים בארגון, וחשוב להקדיש לו כמה מילים. בכל שילוב של מערכת מידע חדשה בארגון (ממערכת פיננסית ועד אתר אינטרנט) ישנם “בעלי עניין” רבים שיכולים להפיק מהמערכת תועלת רבה (ויכולים, בנסיבות מסוימות, להכשיל את תהליך ההטמעה). שלב ראשון ביציאה לפיתוח או בחירה של כלי חדש הוא הגדרת הצרכים של הארגון, או ליתר דיוק — של המשתמשים ובעלי העניין השונים בארגון. המתודולוגיה פשוטה: מראיינים אותם באופן מסודר, כשעה עד שעה וחצי לפי הצורך, ומתמקדים במיפויים של (1) התהליכים – מה עושה המרואיין בארגון, מהו מבנה התהליך, איך זה משפיע על המערכת; (2) הצרכים – מה צריכה לכלול המערכת כדי לתת מענה לתהליכים; ו-(3) הבעיות הקיימות במצב הקיים ורוצים לשפרן. אגב – גם אם זה נשמע מסובך, תגלו שכולנו אוהבים לספר על העבודה שלנו…

וכפי שהבטחתי, הנה טופס סיכום ראיון פשוט שניתן להתאים לצרכים שלכם. מומלץ מאוד לצרף גם שרטוטים ותרשימים שמציירים במהלך הראיונות, הרבה פעמים זוהי הדרך הנוחה להציג תהליכים.

ולסיכום כמה לינקים:

  1. גיבוי גיבוי גיבוי – פוסט של מרב בנושא
  2. תרומת תוכנה של מיקרוסופט – לינק לסרטון שערכנו בנושא
  3. גוגל אפס – לינק לסרטון שערכנו בנושא

בתקווה לשלג בירושלים,
רועי

One Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *